آموزش صفر تا صد کناف کاری

آموزش صفر تا صد کناف کاری

آموزش کناف کاری صفر تا صد

 

اگر بخواهید به یک کناف کار حرفه ای تبدیل شوید باید دوره آموزش صفر تا صد کناف کاری را بگذرانید. در این دوره به شما یاد می دهند که چگونه با تکنیک هایی که آموزش می بینید می توانید یک کناف زیبا را برای سقف و دیوار ساختمان پیاده سازی نمایید. در آموزش صفر تا صد کناف کاری طرح ها و ایده های خلاقانه ای ارائه می شود. تا فرد با یاد گرفتن آن ها بتواند ایده های جدید و جذاب را اجرایی کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه تکنولوژی در حال پیشرفت است. و هر روز متدهای اجرایی جدیدی برای کناف ارائه می شود پس تنها به دوره آموزش صفر تا صد کناف کاری اکتفا نکنید. و هر روز اطلاعات خود را آپدیت نمایید. در این مقاله تصمیم داریم تا با در اختیار گذاشتن نکات مهم آموزش صفر تا صد کناف کاری بتوانید اجرای کناف را اصولی انجام دهید.

آموزش کناف کاری سقف

در جامعه امروزی کناف کاری در مقایسه با گچ کاری بسیار مورد حمایت و استقبال افراد جامعه قرار گرفته است. و یکی از دلایلی که اجرای کناف توانسته نظر افراد را به خود جلب نماید مزایای بسیار کناف می باشد. امروزه شما در هر جایی که قدم می گذارید. از قبیل رستوران ها، مجتمع های اداری، هتل ها و غیره شاهد اجرای کناف روی گچ هستید پس برای اینکه اصول اولیه را بیاموزید به شما توصیه می کنیم تا آموزش صفر تا صد کناف کاری را که در این نگارش آمده است تا انتها مطالعه نمایید. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید. که کناف ها در دو دسته یکپارچه و تایلی قرار می گیرند .و هر یک از آن ها دارای تکنیک های خاصی برای نصب هستند. پس از این نکته در آموزش صفر تا صد کناف کاری غافل نشوید.

کناف های تایلی یا متحرک

کناف های متحرک از یک سری صفحه هایی کوچک ساخته می شوند که اغلب ابعاد کمی دارند. و به راحتی قابل نصب هستند. کناف های متحرک بهترین گزینه برای مکان هایی هستند. که نیاز مداوم به بررسی تأسیسات دارند. زیرا به آسانی قابل باز شدن و وصل مجدد هستند. این سقف ها ظاهری مدرن و ساده دارند و اغلب بهترین گزینه برای آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی، راهروها و غیره می باشند.

کناف های یکپارچه

کناف های یکپارچه معمولا برای سقف به کار برده می شوند و پوششی ثابت و یکپارچه را ایجاد می نمایند. ابعاد کناف های یکپارچه بسیار بزرگ بوده و در زمان نصب انرژی و زمان بیشتری را از کناف کار می گیرد. سقف های یکپارچه قابلیت نصب یک طرفه و دو طرفه را دارند.

شما در این بخش با آموزش کناف کاری سقف تا حدودی آشنا شده اید حال به سراغ موارد مهم در کناف کاری سقف ساده می پردازیم.

کناف کاری سقف ساده

در آموزش صفر تا صد کناف کاری، نصب کناف از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هر چه اطلاعات و دانش بیشتری در این حوزه داشته باشید. خروجی کار شما جذاب تر خواهد شد به همین منظور باید موارد مهم در کناف کاری سقف ساده را هم در نظر بگیرید:

آشنایی با ساختار کناف

اولین مبحث مهمی که باید در آموزش صفر تا صد کناف کاری مطرح شود، آشنایی با ساختار کناف است به عنوان مثال اگر شما کنافی یکپارچه داشته باشید سقف ساختمان به دو بخش اساسی تقسیم می شود که هر دو قسمت زیر سقف اصلی قرار می گیرد.

زیرسازی سقف

در آموزش صفر تا صد کناف کاری شما یاد می گیرید که باید برای اجرای سقف کناف ساده ابتدا زیرسازی خوبی را آماده نمایید. برای زیرسازی سقف اغلب از شبکه های فلزی با جنس گالوانیزه و فولاد استفاده می شود. در آموزش صفر تا صد کناف کاری به شما یاد داده می شود. که جهت زیرسازی خوب باید از آویزها، کلیپس ها و اتصال های فشنگی خاص استفاده کنید تا مقاومت سازه شما تضمین گردد.

لایه پوشاننده

بعد از اینکه شما زیرسازی را انجام دادید باید لایه ای پوششی را روی آن قرار دهید. نکته ای که در این بخش بسیار اهمیت دارد نوع مصالح به کار برده شده است زیرا این لایه پوشاننده به طور مستقیم موجب عایق بندی می شود. بعد از این مرحله شما باید فضاها و درزها به وجود آمده را بین لایه پوشاننده و تایل ها با درزگیرو ماستیک پر نمایید.

تهیه آویز مناسب

در آموزش صفر تا صد کناف کاری، نوع آویزها برحسب مدل و نوع سقف را بیان می کنند. شما جدای از سنگینی سقف کناف، مقاومت و طرح مورد نظری را که در ذهن دارید باید از آویز مناسب استفاده کنید. همان طور که در آموزش صفر تا صد کناف کاری بیان شده است. باید در این بخش از براکت های مخصوص نصب استفاده نمایید.

فشنگ

شما برای متصل نمودن آویزها به سقف اصلی به یک سری فشنگ نیاز دارید ولی باید در نظر بگیرید که میخ و چاشنی به واسطه تفنگ میخکوب به سقف نصب می شود. و در اصل تنها ابزاری که نیروی لازم را برای شلیک میخ به سقف دارد تفنگ میخکوب است. شرکت پردیس کناف با مجریان متخصص و استفاده از متریال مرغوب باعث جلب توجه مشتریان به جهت ضمانت اجرای کناف کاری ساختمان شده است.

به کارگیری از وسایل دکوراتیو

یکی از موارد دیگری که در آموزش صفر تا صد کناف کاری به شما یاد داده می شود. این نکته است. که شما پس از نصب کناف ها و ایجاد کردن سطحی یکپارچه قادر خواهید بود از یک سری تایل های دکوراتیو به روی سقف استفاده نمایید. اغلب معماران داخلی علاقه زیادی به این بخش دارند زیرا به کمک این مورد می توانند ایده ها و طرح های خود را پیاده سازی کنند. هزینه به کارگیری وسایل دکوراتیو در سقف کمی بیشتر از اجرای سقف کناف ساده است.

 

آموزش صفر تا صد کناف کاری
آموزش صفر تا صد کناف کاری

 

نکات مهم در اجرای کناف سقف پذیرایی

در بخش آموزش صفر تا صد کناف کاری دو نوع متد اجرای کناف مطرح شد، هر یک از این روش ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در این قسمت به شرح نکات مهم در اجرای کناف سقف پذیرایی می پردازیم:

نصب کناف به صورت دو طرفه

برای نصب این مدل از کناف ها باید در گام نخست عملیات زیرسازی و ترازبندی آن اجرا شود به همین دلیل شما می توانید. با استفاده از کلاف های رنگی و ترازهای لیزری به روی سقف عملیات ترازبندی را اجرایی نمایید. این کار به تشخیص صحیح فاصله سقف از کناف کمک شایانی می کند. در مرحله بعد از آموزش صفر تا صد کناف کاری نیاز به متصل کردن کناف های رنگی به 4 طرف دیوار دارید. در این بخش گام بعدی شما برای زاویه سازی، قرار دادن نبشی به روی آن ها می باشد. شما با در نظر گرفتن فاصله استاندارد قادر خواهید بود از انواع آویزها استفاده نمایید.

آویزها به شما در متصل کردن سقف کاذب به سقف اصلی کمک می کنند. عاملی که به مرور زمان باعث شکستگی سقف های کاذب می گردد فاصله بسیار زیاد آویزها می باشد .به همین منظور است که به رعایت فاصله استاندارد آن ها تأکید می شود. در نصب این تایل ها به صورت دو طرفه شما قادر خواهید بود. آن ها را هم به صورت طولی و هم به صورت عرضی نصب نمایید و باید در کل قسمت های سقف باروری را پخش کنید. اگر سازه شما عرض زیادی دارد. و همچنین سقف شما هم بزرگ است باید تایل ها را به کمک نبشی ها مهار نموده و سفت کنید.

نصب کناف به صورت یک طرفه

در آموزش صفر تا صد کناف کاری برای نصب کناف به صورت یک طرفه به شما این موضوع مطرح شده است. که برای سوار کردن کناف ها به روی زیرسازی می توانید آن ها را به صورت طولی و عرضی قرار دهید. کناف ها در اجرای یک طرفه دارای یک فرورفتگی در یک قسمت از قطعات خود هستند. این اجرا ضخامت کمی نسبت به دیگر اجراهای کناف دارد. شما باید در زمان اجرای کناف به این نکته توجه کنید .که نصب باید از این قسمت انجام شود.

اغلب دو تایل از کناف های متحرک در کنار یکدیگر به خوبی چفت نمی شوند. شما در آموزش صفر تا صد کناف کاری یاد گرفته اید. که با استفاده از تیغ به روی صفحه کناف و ایجاد فرو رفتگی در آن می توانید امکان قرار گرفتن آن ها را در کنار همدیگر فراهم نمایید.

نوپردازی کناف ها

در آموزش صفر تا صد کناف کاری به ایجاد فضایی مناسب جهت نورپردازی پرداخته شده است. شما باید در سقف خود محیطی برای نورپردازی را در نظر بگیرید. در این بخش باید برای نصب ریسه ها و لامپ ها به روی کناف خود توجه کنید. اغلب برش دادن کناف ها به منظور جای گرفتن لامپ ها کار سختی نیست پس می توان انتظار داشت که پایان کاری باکیفیت و تمیز در انتظار شما می باشد.

درزگیری در گام آخر بعد از نصب و قرارگیری لامپ ها صورت می گیرد، شما برای درزگیری باید تمام فواصل موجود بین کناف و سقف و همچنین فاصله های بین تایل ها را پر نمایید. برای درزگیری اغلب از بتونه استفاده می کنند. برای قرار گرفتن بتونه در درزها می توانید از یک مدل توری خاص که توری تیپ هم نامیده می شوداستفاده نمایید. به کارگیری این توری ها موجب کاهش ترک خوردن بتونه ها و تایل ها می شود. شما قادر خواهید بود تا براساس نوع دکوراسیون ساختمان خود اقدام به رنگ کردن سقف کنید. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی در کنار نورپردازی به ساختمان زیبایی چشم گیری خواهد بخشید.

افراد علاقه مند به کناف کاری

به طور کلی آموزش صفر تا صد کناف کاری برای افرادی که به حوزه کناف کاری علاقه دارند. بسیار مهم و لازم است زیرا افراد می توانند با دوره هایی که در آموزش صفر تا صد کناف کاری می گذرانند به مهارت و تخصص بیشتر در حوزه کناف کاری دست یابند. اگر افراد در این دوره های آموزشی شرکت نکنند می تواند باعث ایجاد مشکلات بزرگی در این حوزه از قبیل نم زدگی، ترک در سقف، مقاومت پایین سقف، زرد شدن سقف، شکم دادن کناف و مواردی دیگر شوند.

امروزه اکثر ساختمان سازان به دنبال کناف کار حرفه ای می گردند که هم تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. و هم اجرای کناف کاری آن حرفه ای بودن فرد را به نمایش بگذارد به همین منظور آموزش های ذکر شده می تواند در این حرفه به شما کمک کند. شما می توانید با خاطری آسوده از مجریان شرکت پردیس کناف برای نصب کناف ساختمان خود کمک بگیرید و لذت یک تغییر اساسی را در ساختمان تجربه نمایید.

اجرای کناف در تهران

تهران یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران است که جمعیت زیادی را در خود جای داده است. و بیشترین مشکلات تردد، سروصدا، ترافیک، هوای آلوده و غیر را دارد. اجرای کناف در تهران به یکسری از این مسائل کمک می کند تا شما لحظات بهتری را در تهران سپری کنید. از مزایای اجرای کناف در تهران می توان به عایق صوتی و حرارتی، پوشش ناهمواری ها، تأسیسات و نقص های سقف، کاهش مصرف انرژی و غیره اشاره نمود.

شما برای اجرای کناف ساختمان خود نیاز به یک فرد متخصص دارید بسیاری از افراد و شرکت ها در تهران وجود دارند که این خدمات را ارائه می دهند اما باید در گزینش آن ها دقت لازم را به خرج دهید زیرا اگر بی توجه به این مسئله باشید در صورت انتخاب نادرست مجری کناف، شما باید خسارات هنگفتی را برای این انتخاب اشتباه بپردازید. افراد کم تجربه قیمت پایین تری را پیشنهاد می دهند که باعث وسوسه شما برای استخدام آن ها می شود.

این افراد در زمان اجرای کناف سقف پذیرایی به جهت عدم استفاده از مصالح مرغوب و عدم تجربه کافی خطاهایی را در کار خود انجام می دهند که می تواند موجب ریزش سقف، ترک سقف و مشکلات دیگر آن شود و فقط شما هستید .که باید در صورت بروز این موارد هزینه کنید تا این مسائل را حل نمایید. یکی از شرکت های معتبر در حوزه کناف، پردیس کناف است این شرکت افتخار دارد تا با داشتن کادری مجرب هرگونه خدماتی را به شما ارائه دهد.

 

آموزش صفر تا صد کناف کاری
آموزش صفر تا صد کناف کاری

 

قیمت اجرای کناف سقف

فاکتورهای بسیاری در قیمت اجرای کناف سقف نقش دارند که به طور خلاصه به شرح آن ها می پردازیم:

طراحی: طرح ها شامل دو مدل ساده و طرح دار هستند .که نوع ساده آن باعث صرف زمان اندکی از مجریان کناف می شود.زیرا هم نصب راحتی دارند و هم دارای قیمت مناسبی می باشند اما قیمت اجرای کناف سقف طرح دار به جهت زمان، مهارت، ظرافت و مصالح بیشتر کمی گران تر از کناف طرح ساده می باشد.

مصالح اجرای کناف: اگر مصالحی که در نصب کناف به کار برده می شود از قبیل پیچ، پنل و… از برندهای مرغوب و باکیفیت باشد.قیمت بالایی خواهد داشت.

محل نصب کناف کاری: موقعیتی که پنل ها به روی آن اجرا می شوند در قیمت اجرای کناف سقف مؤثر اس. زیرا برخی از محل های نصب کناف که دسترسی سختی دارند انرژی و زمان بیشتری را از مجریان کناف می گیرند به همین دلیل قیمت این پروژه ها به مراتب بالاتر است.

متراژ محل نصب کناف: یکی از اصلی ترین عوامل در تعیین قیمت اجرای کناف، متراژ محل نصب کناف است. اگر متراژ کناف زیاد باشد به دلیل وسیع بودن آن، مصالح و زمان اجرای کناف نسبت به متراژهای کم قیمت بیشتری خواهد داشت این نکته را به یاد داشته باشید که قیمت اجرای کناف برخی سقف ها به صورت پروژه ای محاسبه خواهد شد.

تعداد نیروها:

اگر متراژ آن قدر زیاد باشد که کناف کار نتواند اجرای آن را به تنهایی انجام دهد. از چند نیرو برای تکمیل کردن کناف استفاده خواهد کرد و دستمزد این نیروها باعث افزایش قیمت کناف سقف می شود.

در نظر داشته باشید مدت زمان اجرای کناف بستگی به طرح انتخابی، حجم کار، محل کناف، سرعت و مهارت مجری کناف، حضور یا عدم حضور نیروهای کمکی دارد. شما می توانید نمونه کارهای شرکت پردیس کناف را از طریق وب سایت آن مشاهده نمایید و جهت سفارش کناف کاری ساختمان خود از طریق شماره های ذکر شده در وب سایت اقدام کنید.

کناف کاری ساختمان چیست؟

به اجرای سقف ها و دیوار‌های کاذب در ساختمان با استفاده از طرح ها و مدل های مختلف، کناف کاری گفته می شود.

مزیت اجرای کناف سقف ساختمان چیست؟

یکی از مزیت‌های اجرای کناف کاری عدم آلودگی صوتی در ساختمان می باشد. که این موضوع خود آرامش ساکنین ساختمان را به همراه دارد. از دیگر مزایای کناف کاری می توان به عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژی، زیباسازی داخلی ساختمان، پوشش دادن تأسیسات و لوله های آب در سقف اشاره نمود.

یکی از راه‌ های شناخت کناف کار حرفه ای چیست؟

وجود نمونه کار جهت اجرای کناف کاری سقف و دیوار یکی از راه‌های تشخیص مجری حرفه ای کناف می باشد این نمونه کار بیانگر سابقه درخشان اوست.

آیا در شرایط ضروری امکان برداشتن سقف کاذب و تعمیرات در آن وجود دارد؟

اکثر مصالح سقف کناف به صورت پانل ها یا تخته هایی هستند که در زمان تعمیر سقف به راحتی برداشته می شوند.

چه پارامترهایی در قیمت اجرای کناف سقف نقش دارند؟

قیمت اجرای کناف سقف بستگی به فاکتورهایی از قبیل: نوع طرح انتخاب شده، تعداد نیرو، مصالح مصرفی، متراژ پروژه و غیره دارد.