قیمت کناف کاری سقف

قیمت کناف کاری سقف

قیمت گذاری کناف کاری  انواع سقف

امروزه کناف کاری سقف در اکثر ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی اجرا می شود. و بیشتر از گچ کاری مورد حمایت قرار می گیرد. زیرا قیمت کناف کاری سقف و مدل های بی شمار و مزایای آن به مراتب بیشتر از گچ کاری ساده سقف می باشد. ابتدا به سراغ این سؤال می رویم که کناف کاری چیست و چه مزیت هایی نسبت به گچ دارد؟ ساختن یک خانه رویایی ضروری ترین بخش بزرگسالی هر شخصی می باشد. وقتی در مورد خانه رویایی خود صحبت می کنید، دکوراسیون داخلی از اهمیت کمتری برخوردار نیست. و سفر انتخاب فضای داخلی مناسب در نوع خود هیجان انگیز است. در حالی که مصالح ساختمانی، پایه ای قوی برای حفظ امنیت خانواده شما ایجاد می کند، فضای داخلی خانه به عنوان آینه افکار و احساسات شما عمل می نماید.

 

فضای داخلی مانند سقف های کاذب، بزرگترین نمای بدون مانع از هر اتاق را ارائه می دهد. در نتیجه به اولین شیء قابل توجه و مهم خانه رویایی شما تبدیل می شود. به صفحه های گچی که توسط پیچ و مهره به سقف و دیوار نصب می شوند. کناف گفته می شود قیمت کناف کاری سقف به جهت تنوع و کاربرد بسیاری که دارد در هر گونه متفاوت می باشد. به عنوان مثال قیمت کناف کاری سقف و دیوار کاملاً متفاوت از هم می باشد.

نام دیگر کناف کاری

کناف کاری نام دیگری هم دارد که بسیار رایج تر از اسم خودش می باشد. و اکثر مردم آن را به نام سقف و دیوار کاذب می شناسند. همان طور که اشاره کردیم کناف انواع گوناگونی دارد و دانستن اینکه از کدام مصالح سقف کاذب داخلی استفاده کنید. می تواند ارزش فیزیکی و عملکردی ساختمان شما را افزایش دهد. این امر اهمیت انتخاب متریال سقف کاذب مناسب برای دکوراسیون خانه را افزایش می دهد. اما برای انتخاب آن نیاز به دانش دقیق در مورد مزایای نمونه های مختلف دارید. اجازه دهید قبل از انتخاب مصالح سقف کاذب، همه چیزهایی که باید بدانید را به تفصیل مورد بحث قرار دهیم.

چرا باید مواد کناف کاری سقف را با دقت انتخاب کنید؟

متریالی که در ساخت هر منطقه از خانه استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به تجزیه و تحلیل کامل دارد. اگر این تحلیل در مورد سقف ها باشد، باید حتی دقیق تر انجام شود. سقف ها بالاترین لایه ای هستند که می توانند خانه را بسازند یا خراب کنند. بنابراین، مواد ساختار باید کاملاً قابل اعتماد و محکم باشند. سقف کناف بخش تکمیلی کار است که به پایین سقف اصلی آویزان می شود. تا یک قسمت اضافی بین سطح سقف اصلی و ظاهری ایجاد شود. همانطور که از نام آن پیداست. سقف های کاذب توهم سطح پایین سقف را ایجاد می کنند و به زیبایی شناسی مکان کمک می کنند.

 

دکوراسیون داخلی خانه جنبه مهمی است .که به زیباتر و پربارتر جلوه دادن مکان کمک می کند نه تنها ظاهر، بلکه کیفیت زندگی و فضا را نیز بهبود می بخشد .همچنین سرمایه گذاری در سقف های کاذب مزایای کاربردی زیادی دارد. که به طور خلاصه می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری در سقف های کاذب

بهینه سازی تهویه مطبوع با خنک کردن حجم کمتری از اتاق

  • فراهم کردن فضای اضافی برای کانال های تهویه مطبوع
  • بهبود بخشیدن به عملکرد دستگاه های تهویه مطبوع
  • کاهش مصرف برق
  • حذف آلودگی صوتی با جذب تمام صداهای خارجی به جهت داشتن سطح آکوستیک
  • عایق کردن اتاق با به دام انداختن گرمای اضافی
  • پنهان نمودن سیم های برق، لوله ها و مجاری
  • برطرف کردن نیاز شما به نور اضافی با افزایش بازتاب و انحراف نور

بهترین مصالح سقف کناف از جهات مختلف کدامند؟

برای اطمینان از اینکه با اجرای سقف کاذب حداکثر سود را به دست می آورید، عنصر اصلی ساختمان باید با دقت انتخاب شود. بهترین مصالح سقف کناف ممکن است با توجه به نیازهای فردی و محدودیت ‌های پولی متفاوت باشد، اما برخی از گزینه‌ ها در جنبه‌ های دوام و نگهداری مادام ‌العمر بهتر از سایرین کار می ‌کنند پایداری هر ماده با توجه به شرایط محیطی و سایر عوامل نصب متفاوت می باشد. مواد مختلف مزایا و معایب مختلفی دارند که ممکن است آن ها را به بهترین گزینه برای یک مکان و یک فاجعه کامل برای مکان دیگر تبدیل کند. اجازه دهید نگاهی به برخی از عوامل مختلف و بهترین متریال سقف کاذب در هر دسته داشته باشیم.

1بهترین متریال سقف کاذب از نظر قیمت: مصالح سقف کاذب گچ و گچ پاریس کاملاً ماندگار بوده و دارای مزایای فراوانی هستند. قیمت کناف کاری سقف کاذب گچ و گچ پاریس کاملاً مقرون به صرفه هستند از سوی دیگر، قیمت کناف کاری سقف پی وی سی بسیار ارزان است و گزینه ای ایده آل برای مناطق غنی از رطوبت می باشد.

2بهترین متریال سقف کاذب از نظر آکوستیک:

چوب به دلیل ساختار متخلخل خود دارای خاصیت جذب صدا طبیعی است و فضایی روستایی و خلاقانه به اتاق می دهد. سقف های کاذب چوبی سبک وزن می باشند و در الگوهای مختلفی موجود هستند این سقف ها برای بهبود آکوستیک ایده آل می باشند.

3بهترین متریال سقف کاذب از نظر جذابیت زیبایی: سقف چوبی جذابیت زیبایی شناسی طبیعی دارد که باعث می شود منطقه آرام و در عین حال سازنده به نظر برسد با این حال، تعمیر و نگهداری بالایی را می طلبد. سقف های کاذب گچ پاریس را می توان در هر شکل و اندازه ای طراحی کرد و بهترین مزیتش ماندگاری بالا آن می باشد. اگر مناطق آنتیک و براق را دوست دارید سقف های کاذب فلزی همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

4بهترین متریال سقف کاذب از نظر مقاومت در برابر گرما و سرما

: گچ پاریس به راحتی بهترین متریال سقف کاذب از نظر مقاومت در برابر گرما و سرما همراه با دوام بالا و پیکربندی انعطاف پذیرمی باشد و قیمت کناف کاری سقف این نوع گچ مقرون به صرفه است.

5بهترین مصالح سقف کاذب از نظر خطر آتش سوزی:

آتش سوزی اگر به موقع مهار نشود می تواند آسیب جدی به جان و مال وارد کند، سقف کاذب گچی به دلیل ماهیت شیمیایی خود در هنگام آتش سوزی کاملاً مؤثر می باشد. گچ حاوی آب ترکیبات تبلور است که با افزایش ناگهانی دما به صورت بخار آب آزاد می شود. هنگامی که تمام آب از بین می رود، مواد گچ فقط یک لایه سولفات کلسیم است که تنها یک عایق می باشد و بهترین گزینه برای جلوگیری از آتش سوزی.

شما برای انتخاب بهترین مصالح جهت اجرای کناف سقف باید از افراد و شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید. شرکت پردیس کناف یکی از معتبرترین ها در زمینه اجرای کناف با استفاده از مرغوب ترین متریال ها می باشد، شما می توانید برای مشاوره در انتخاب نوع سقف و دیوار کاذب با کارشناسان این شرکت از طریق شماره های موجود در وب سایت آن ارتباط بگیرید.

سقف و دیوار کاذب

هدف از اجرای سقف کناف جدا کردن فضاهای گوناگون، نورپردازی و طراحی داخلی ساختمان می باشد اجرای سقف کاذب دارای گونه های متفاوتی است و قیمت کناف کاری سقف ها با هم فرق می کند. این گونه ها عبارتند از:

الف -کناف سقف ساده: اجرای کناف در این مدل موجب پوشاندن سیم های برق و ناهمواری های سقف می شود و قابلیت اجرای نور مخفی را دارد.

ب- کناف سقف دور باکس: در این سقف لامپ های شلنگی درون لبه نور مخفی باکس سقف جای می گیرند.

پ- کناف سقف تمام دکوراتیو: در این نوع سقف طرح های ساده، منحنی، نورمخفی و دکوراتیو با پردازش نور در اطراف لوستر قابلیت اجرا شدن را دارند.

مجری سقف کناف

می تواند کار را به دو شکل متحرک و ثابت اجرا نماید که نوع متحرک آن به شکل شبکه ای فلزی به سقف با آویزهای تنظیم شونده وصل شده و درون آن تایل های گچی جای می گیرند اما نوع ثابت آن پانل های گچ به صورت تک لا و یا دولا روی زیر ساخت گالوانیزه با پیچ متصل می شوند. اجرای دیوار کاذب هم به جهت جداسازی فضاهای داخلی ساختمان و ممانعت از ورود سرما و گرما می باشد اجرای دیوار کاذب شامل دو مدل می باشد که در زیر به شرح آن پرداخته ایم:

ح- دیوار پوششی یک طرفه: که روی دیوار اصلی به عنوان پوشش نهایی قرار می گیرد و تنوع گسترده ای در طرح های آن به چشم می خورد.

خ- دیوار جدا کننده دو طرفه: که برای تفکیک فضاهای داخلی کاربرد دارد و در مدل های دکوراتیو و ساده قابل اجرا می باشد که قیمت کناف کاری این دو مدل باهم متفاوت است.

کناف کاری دیوار به این صورت اجرا می شود:

دیوارها از قاب های سبک فولادی ساخته شده اند که ورق یک لایه یا چندلایه کناف روی آن ها با پیچ مخصوص متصل شده و در نهایت فضاهای بین ورقه ها با بتونه و نوار درزگیری می شود. در پایان کار مجری کناف سطحی بدون درز و یکدست را تحویل می دهد که شما می توانید آن را کاشی کاری، رنگ آمیزی و کارهای پوششی دیگری روی آن اجرا کنید. یکی از ویژگی های این دیوارها فضای خالی آن ها می باشد زیرا دسترسی به تأسیسات و عایق های صوتی حرارتی را امکان پذیر می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت پردیس کناف از نمونه کارهای این شرکت دیدن فرمایید و پس از انتخاب طرح دلخواهتان با تماس از طریق شماره های موجود در وب سایت این شرکت سفارش خود را به کارشناسان اعلام نمایید.

کناف سقف تمام دکوراتیو

پارامترهای مؤثر در قیمت کناف کاری سقف

عوامل زیادی در قیمت گذاری اجرای کناف دخیل هستند که به طور خلاصه آن ها را شرح می دهیم:

طراحی: طرح ها دارای دو نوع ساده و طرح دار می باشند که نوع ساده آن زمان زیادی را از افراد نمی گیرد و اجرای آن راحت است و قیمت مناسبی هم دارد اما قیمت کناف کاری سقف های طرح دار به دلیل مهارت، زمان، ظرافت و مصالح بیشتر گران تر می باشند.

مصالح اجرای کناف: مصالحی که در اجرای کناف به کار گرفته می شوند مانند پیچ، پنل و غیره اگر از برندهای معتبر و باکیفیتی باشند قیمتی بیشتر از برندهای متفرقه خواهند داشت. جدای از این موارد جزیی صحبت ضخامت و کیفیت صفحات گچی روکش دار است زیرا ابعاد این صفحات اغلب2/1 در 4/2 تا 2/1 در 3 متر می باشد و قیمت کناف کاری سقف های 4 گچ برگی که در متن زیر به توضیح آن پرداخته ایم به دلیل نوع کاربردشان با یکدیگر متفاوت می باشند. گچ برگ ها عبارتند از:

ن-صفحات RG: این صفحه ها در ساخت و سازهای خشک مانند دیوارهای پوششی کاربرد دارند.

و- صفحات MR: صفحه هایی هستند که در برابر رطوبت مقاومت می کنند و بیشترین کاربرد را در سرویس های بهداشتی دارند.

ه- صفحات FR: صفحه هایی هستند که در برابر آتش مقاومت می کنند و گونه گچی که در آن ها به کار گرفته شده است شامل الیاف شیشه ای می باشد، این صفحات بیشتر برای پوشاندن تیرهای فولادی و ستون ها کاربرد دارند.

ی-صفحات FM: این صفحه ها هم شامل الیاف شیشه ای هستند و می توانند در برابر رطوبت و آتش مقاومت نمایند محل به کارگیری این صفحات اکثراً چاه های تأسیساتی می باشد.

دلیل تفاوت قیمت کناف کاری سقف

حالا بیشتر متوجه دلیل تفاوت قیمت کناف کاری سقف های 4 گچ برگ شده اید. در ادامه به ضخامت کناف ها و تغییر قیمت کناف کاری بین آن ها اشاره می کنیم:

6 میلی متر: این ضخامت بیشتر در منحنی هایی که قوس تندی دارند کاربرد دارد.

5/9 میلی متر: صفحه هایی با این ضخامت در طرح های قوس دار و منحنی کاربرد دارند و برای اجراهای ساده استفاده نمی شوند.

5/12 میلی متر: این صفحات بیشترین کاربرد را در تمام اجراهای کناف کاری دارند و بهترین گزینه برای انواع سقف و دیوارها می باشند.

15 میلی متر، 18 میلی متر و بالاتر: این ضخامت از صفحات در جاهایی کاربرد دارند که استحکام برایشان جزو فاکتورهای مهم به حساب می آید.

بعد از اجرای گچ برگ، درزگیری و بتونه کاری صورت می گیرد تنوع مصالح استفاده شده در این مرحله ها می تواند روی قیمت کناف کاری سقف تأثیرگذار باشد این مصالح عبارتند از:

نوار چسب جداکننده

بتونه درزگیر

نوار فایبرگلاس

گچ پوششی

محل نصب کناف کاری:

شرایط و موقعیتی که پنل ها به روی آن نصب می شوند در قیمت کناف کاری سقف تأثیر دارد در برخی از مکان ها که دسترسی به محل اجرای کناف سخت می باشد مجری کناف باید انرژی و زمان بیشتری را صرف نماید به همین جهت قیمت کناف کاری سقف این پروژه ها به مراتب بالاتر خواهد بود.

متراژ محل نصب کناف: یکی از مهم ترین عامل ها در تعیین قیمت کناف کاری سقف، متراژ محل اجرای کناف می باشد. اگر متراژ زیاد باشد به جهت وسعت مصالح و زمان اجرای آن قیمت زیادتر از متراژهای کم خواهد بود اما قیمت کناف کاری سقف برخی از اجراها به شکل پروژه ای محاسبه می شود.

تعداد نیروها: اگر وسعت پروژه آن قدر زیاد باشد که مجری کناف به تنهایی نتواند آن را اجرا کند چند نیرو برای زود تکمیل کردن پروژه اضافه شده و همین امر باعث افزایش قیمت کناف کاری سقف می شود.

ناگفته نماند که مدت زمان اجرای کناف ساختمان شما با در نظر گرفتن حجم کار، طرح انتخابی، محل اجرا، حضور یا عدم حضور نیروهای کمکی و سرعت و مهارت مجری کناف مشخص می شود. شما می توانید با خیالی آسوده کناف کاری ساختمان خود را به شرکت پردیس کناف بسپارید. تا بتوانید لذت یک طرح و تغییر اساسی دکوراسیون داخلی ساختمان خود را تجربه نمایید. این شرکت سالهاست که با استفاده از بهترین مواد و مصالح توانسته است. اعتماد مشتریان خود را جلب کند .و همین امر موجب افزایش مشتریان جدید به دلیل کیفیت مصالح و طراحی فضای کناف کاری شده است.

روش های محاسبه قیمت کناف کاری سقف

در بالا پارامترهای تأثیرگذار در قیمت کناف کاری سقف را بررسی کردیم اما لازم است. بدانید که فقط هزینه ها در قیمت اجرای سقف کاذب مؤثر نیستند. در زیر به روش های محاسبه قیمت اجرای کناف اشاره می کنیم:

متر مربع: در این روش هزینه پروژه طبق هر متر مربع از دیوار یا سقف محاسبه می شود.

متراژ طولی: در این روش قیمت براساس متراژ باکس نصب شده دور سقف دال محاسبه می شود.

مقدار کناف مصرف شده: در این روش حقوق مجری کناف با ضرب 1 متر مربع از مصالح مصرف شده در مقدار آن محاسبه می شود.

قیمت پروژه ای و مقطوع: در این روش قیمت اجرای کناف کاری بعد از بازدید مجری کناف به صورت توافقی معین می گردد. یعنی براساس متر نمی باشد.

شما می توانید قیمت کناف کاری سقف ساختمان خود را از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان شرکت پردیس کناف استعلام نمایید.

نصب کدام مصالح سقف کاذب راحت تر است؟

سقف کاذب گچی زیرا متریال آن به شکل پانل هایی می باشد. که از قبل طراحی شده اند و کاملاً سبک وزن هستند.

آیا مصالح سقف کاذب در دراز مدت دوام دارند؟

مصالح سقف کاذب گچ فوق العاده بادوام هستند .و پس از نصب نیازی به نگهداری مداوم ندارند. استفاده از محصولات خام مرغوب و شرایط محیطی مناسب می تواند طول عمر آن ها را تضمین کند.

آیا امکان برداشتن سقف کاذب و تعمیرات در مواقع ضروری وجود دارد؟

بسیاری از مصالح سقف کاذب به شکل پانل ها، کاشی ها یا تخته ها هستند. که برداشتن موقت سقف را برای انجام کار تعمیر آسان می کنند.

چه پارامترهایی در قیمت کناف کاری سقف ساختمان نقش دارند؟

قیمت اجرای کناف وابسته به عواملی از جمله: تعداد نیرو، متراژ پروژه، مصالح مصرفی، نوع طرح انتخاب شده و غیره می باشد.

آیا مصالح سقف کاذب برای ایمنی در برابر آتش مناسب هستند؟

بله، بیشتر مصالح سقف کاذب عایق هستند و می توانند به جلوگیری از گسترش آتش به طبقات دیگر کمک کنند.