کناف کاری با فوم

کناف کاری با فوم

کناف با فوم

کناف کاری با فوم در ساختمان های بی شماری قابل استفاده است و در افزایش زیبایی بصری بناها نقش غیرقابل انکاری دارد. این نوع مصالح همچنین از دوام بی نظیری برخوردار هستند و می توان سال های زیادی از آن ها بهره برد. افرادی فقط قادر خواهند بود این شیوه کناف کاری را به بهترین نحو انجام دهند که تخصص کافی را در این زمینه به دست آورده باشند. شما حتی می توانید در ساختمان های اداری نیز از این نوع کناف استفاده کنید. برای کسب اطلاعات جامع تر درباره این مصالح ساختمانی منحصر به فرد تا پایان با ما همراه باشید.

کناف کاری با فوم چگونه است؟

کناف کاری با فوم جایگزین بسیار مناسبی برای روش های قدیمی از جمله گچ کاری های سنتی و رابیتس محسوب می شود. در این شیوه ضایعات تولید شده بسیار کمتر است و کار نصب در زمان کوتاه تری به اتمام می رسد. معمولاً از فوم پلی استایرن و پلی اورتان در این شیوه کناف کاری استفاده می کنند. این محصولات دوام بی نظیری دارند و زیبایی بصری فوق العاده ای را ارائه می دهند.

شناخت بهتر فوم پلی استایرن

نیاز است که به طور دقیق بدانید در کناف کاری با فوم از چه نوع فومی معمولاً استفاده می کنند. این امر اهمیت دارد زیرا افرادی که در ساختمان حضور دارند به طور مستقیم با مواد و تجهیزات مورد استفاده در کناف کاری در ارتباط هستند. پلی استایرن منبسط شده توده ای پر از گاز از پلی استایرن و مشتقات آن است که شامل پلیمرهای استایرن نیز می شود. به عبارتی یک ماده مصنوعی است که از پلیمریزاسیون استایرن به دست می آید.

این پلیمر برای تولید پلاستیک، ظروف یکبار مصرف، بسته بندی و سایر کالاهای مصرفی استفاده می شود. فرمول شیمیایی این ماده C8H8)n) بوده و مخفف بین المللی آن PS است. چگالی پلیمر ~ 1060 کیلوگرم بر متر مکعب نقطه ذوب ~240 درجه سانتیگراد از دیگر مشخصات آن به شمار می رود. در تولید فوم های مختلف برای کناف کاری با فوم مواد افزودنی نقش مهمی در تکمیل دارند.

ویژگی های فوم مورد استفاده در کناف کاری

پلی استایرن یک هموپلیمر است که از پلیمریزاسیون مونومر استایرن حاصل می شود. به عبارت دیگر رزینی از گروه ترموپلاستیک است، درست مانند پلی پروپیلن و پلی اتیلن. در واقع ماده ای غیر سمی، شفاف و جامد است که یکی از ویژگی های اصلی آن قابلیت قالب گیری در اثر حرارت است. اگرچه در نوع های مختلفی وجود دارد، اما می توان گفت که به طور کلی این فوم دارای ویژگی های خاصی بوده که به آن ها اشاره می کنیم.

  • قابل بازیافت
  • چگالی کم
  • پردازش آسان
  • مقاومت کم در برابر حلال های آلی، گرما و هوازدگی
  • مقاومت بالا در برابر قلیایی ها و اسیدها
  • مقاوم در برابر فشرده سازی و جذب آب

انواع فوم پلی استایرن

فوم پلی استایرن که از آن برای کناف کاری استفاده می کنند انواع مختلفی دارد که آن ها را معرفی خواهیم کرد.

رزین کریستال پلی استایرن GPPS

ررزین کریستال پلی استایر همچنین به عنوان پلی استایرن معمولی شناخته می شود، هزینه پایینی دارد و کمی انعطاف پذیرتر است. علاوه بر این در مقایسه با سایرین، این نوع فوم ضریب شکست بالاتری دارد. از نظر زیبایی شناسی شبیه شیشه است زیرا با ظاهری شفاف تولید می شود. می توان از آن برای مثال در پیپت های آزمایشگاهی، قیچی و لیوان های یکبار مصرف استفاده کرد.

پلی استایرن با مقاومت بالا HIPS

پلی استایرن با مقاومت بالا با افزودن بیش از 10 درصد پلی بوتادین یا استایرن بوتادین به پلی استایرن به دست می آید. به همین دلیل، تا حدی شفافیت خود را از دست می دهد و رنگ شیری بیشتری به خود می گیرد. تفاوت دیگر افزایش مقاومت مواد است که امکان استفاده از آن برای به دست آوردن محصولاتی را فراهم می کند که به استحکام و دوام بیشتری نیاز دارند. کاربردهای خوب پلی استایرن با مقاومت بالا در تولید چوب لباسی، جعبه، تابلو و اسباب بازی است.

پلی استایرن منبسط شده

پلی استایرن منبسط شده پلی استایرن معروف استایروفوم است. شیوه تولید این فوم باعث می شود که مواد متورم شوند و به محصول سبک تری تبدیل شوند. در این گونه، پلی استایرن به یک عایق حرارتی و صوتی عالی تبدیل می ‌شود. هنگام استفاده به عنوان پوشش، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، به عنوان یک محافظ عمل می‌ کند و یک ماده پایدار عالی است. برخی از نمونه های استفاده از این محصول شامل کلاه ایمنی، بسته بندی، اسلب پرکننده، کاشی و بتن می شود.

هنگام انتخاب پانل های کناف چه نکاتی را باید در نظر گرفت

کیفیت تجهیزاتی که برای کناف کاری دیوار و غیره استفاده می شود به طور مستقیم به قیمت بستگی دارد. هنگام انتخاب این محصولات متوجه خواهید شد، آن ها دارای ویژگی هایی مانند پوشش چند لایه، لبه های متفاوت و سطح و توانایی پنهان کردن درزها هستند. بر همین اساس برای خرید این نوع محصولات باید ویژگی های آن ها را در نظر داشته باشید. کارشناسان توصیه می کنند اول از همه به هندسه صحیح نگاه کنید، در صورت عدم رعایت این معیار مهم و کلیدی، شکاف هایی در سقف ایجاد می شود.

برای کناف کاری با فوم محصولاتی را انتخاب کنید که درجه کیفی بالایی داشته باشند. البته قیمت چنین تجهیزاتی کمی بالا است اما یقینا دوام و ماندگاری بالایی را ارائه می دهند. در صورتی که کناف را در یک قسمت از بنا مانند سقف اجرا می کنید به تطابق آن با بخش های دیگر ساختمان توجه داشته باشید. این هماهنگی و تطابق منجر خواهد شد که زیبایی بصری ساختمان چندین برابر شود. همچنین تجهیزات و پانل های کناف کاری را از مراکز شناخته شده خریداری کنید تا از کیفیت آن ها اطمینان خاطر داشته باشید.

کناف کاری با فوم
کناف کاری با فوم

مزیت های کناف کاری با فوم

کناف کاری با فوم نسبت به دیگر روش های اجرای پوشش های ساختمانی مزیت های بیشتری به همراه دارد. اکنون چند نمونه از این مزایا را بررسی خواهیم کرد تا به درک بهتری از آن ها برسید.

امنیت

به منظور اعمال حفاظت مناسب و به حداقل رساندن حوادث، مصالح ساختمانی نیاز به پیروی از مقررات بسیار دقیق و فرآیندهای ساخت دارند. از جمله ویژگی های اجرای کناف که امنیت بنا را بالا می برد این است، این تجهیزات در برابر ضربه مقاوم هستند. می توان گفت دقیقا در زمینه امنیت است که فوم پلی استایرن وارد می شود. برای مثال این محصولات راحتی و محافظت در برابر ضربه های مکانیکی یا برخورد را فراهم می کنند.

پایداری در ساخت و ساز عمرانی

یک موضوع بسیار محبوب، پایداری زیست محیطی است که به طور فزاینده ای اهمیت دارد. کناف کاری با فوم از جهات مختلف برای محیط زیست سودمند خواهد بود. یکی این موارد ارزش گذاری منابع کمیاب و محدود است که از تمام شدن آن ها جلوگیری می کند و بر رفاه نسل فعلی و آینده تأثیر می گذارد. علاوه بر این، باعث صرفه جویی می شود، زیرا، امکان استفاده مجدد از مواد را فراهم می کند.

عایق منحصر به فرد

این پوشش ها کارایی بیشتری را در فرآیند ارائه می دهند و تمایل به مصرف انرژی کمتری دارند. پلی استایرن اغلب در ساخت و سازهای عمرانی استفاده می شود. به عنوان مثال، به عنوان یک عایق حرارتی، محیطی با دمای دلپذیرتر فراهم می کند و استفاده از تهویه مطبوع را کاهش می دهد. امکان دیگر عدم نیاز به ملات است که گزینه مقرون به صرفه تری است که آب کمتری مصرف می کند.

این خاصیت عایق باعث بهبود شرایط صوتی و حرارتی سطحی می شود که روی پانل ها اعمال می شود. همچنین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را افزایش می دهد و دارای خواص عایق الکتریکی است. کناف کاری با فوم را می توانید برای ساختمان هایی استفاده کنید که قسمت زیادی از دمای اتاق ها از آن خارج می شود. با توجه به این ویژگی این محصولات برای ساختمان های اداری نیز بسیار ایده آل به حساب می آیند.

زیبایی بصری

کناف کاری با فوم همچنین در عناصر تزئینی و در ایجاد سطوح و محیط های شیک استفاده می شود. آن ها ظرافت و هماهنگی را ارائه می ‌دهند و گزینه‌ های اقتصادی هستند. این پوشش ها همچنین به خوبی با معماری کلاسیک، گوتیک، مدرن یا سنتی سازگاری دارند. به ترکیب و زیبایی هر محیطی کمک می کنند و امکان سفارشی سازی و گرما را فراهم خواهد کرد.

بی شک کناف کاری ساختمان منجر می شود شما بتوانید نواقص آن را پنهان کنید. به عنوان مثال سیم کشی های دیوار و سقف به راحتی توسط این پوشش ها پنهان می شوند. اما نیاز است که حتما قسمت هایی را برای انجام بازرسی های مداوم تجهیزات مختلف قرار دهید. معمولاً دریچه های خاصی برای انجام این بازرسی ها توسط مجری در کناف تعبیه می شود. به هر میزان که فرد نصاب ماهرتر باشد بهتر قادر خواهد بود این نکات را در اجرا رعایت کند.

اجرای کناف کاری با فوم

مراحل کناف کاری بسته به محیط و همچنین طرح دلخواه متفاوت خواهد بود که مجری ماهر به این امور تسلط کامل دارد. اما نیاز است به طور کامل به نکاتی در هنگام اجرای این تجهیزات توجه داشته باشید. به عنوان مثال تعیین جایگاه پانل بسیار مهم است و باید حتماً ابتدا خطوط را به درستی در امتداد محیط بکشید. برای این امر می توانید از خط کش مخصوص یا تجهیزات دیگری موجود در این زمینه استفاده کنید. در مورد تزئینات کناف، لازم است علامت هایی روی سقف و دیوار در محل نصب ایجاد شود که برای تعیین جایگاه نصب مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع آن ها مشکل شلختگی مفاصل در گوشه های داخلی و خارجی را حل می کنند. کناف کاری گوشه ها ممکن است که کمی دشوار باشد و زمان بیشتری را از شما بگیرد. اما در صورتی که فرد متخصصی این امر را انجام دهد جای نگرانی نیست. شیوه های مختلفی برای این نصب این پوشش ساختمانی وجود دارد که مجریان می توانند از آن ها استفاده کنند. اما برای داشتن یک کناف کاری منحصر به فرد توصیه می شود که از روش های مدرن و جدید تا حد امکان استفاده شود. مجریان پردیس کناف بهترین شیوه های اجرای این پوشش ساختمانی را با توجه به محیط و همچنین نوع پانل ها به کار می گیرند.

مجری کناف

فوم منبسط رایج ترین نوع پلی استایرن بوده و در عین حال ماده ای برای تزئین قسمت های مختلف ساختمان است. می توان گفت تقریباً در همه جا در اتاق نشیمن، راهرو، آشپزخانه و حمام استفاده می شود. کناف کاری با فوم برای هر آب و هوا و ساخت و ساز مناسب بوده و پردازش آن آسان است. برخی از انواع این فوم ها با اعمال تغییراتی دارای خاصیت مقاومت در برابر آتش هستند. تکنیک اجرا این پوشش ها شامل مراحل ساده است اما با این حال تنها افراد آموزش دیده قادر به نصب آن ها خواهند بود.

به طور کلی مجری کناف دوره های خاصی را برای نصب چنین پوشش های ساختمانی پشت سر خواهد گذاشت. برای واگذار کردن کار اجرای این نوع کناف کاری نیاز است که ابتدا سطح مهارت مجری را بررسی کنید. شما می توانید با بررسی نمونه کارهای انجام شده توسط مجری این امر را انجام دهید. اما بهتر است که کار نصب را به مجموعه های معتبر با سابقه درخشان واگذار کنید. پردیس کناف  یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در این زمینه به حساب می آید. شما قادر هستید در صورت تمایل کار اجرای این روش کناف کاری را به این مجموعه بسپارید.

قیمت کناف کاری

قیمت کناف کاری که شما برای کناف کاری با فوم پرداخت خواهید کرد معمولاً با توجه به چندین فاکتور تعیین می شود. هزینه خرید تجهیزات یکی از این موارد است و هر چه شما محصولات باکیفیت تری خریداری کنید باید مبلغ بیشتری را بپردازید. با این حال نمی توان گفت که قیمت تضمین کننده اصلی کیفیت است زیرا بعضی مراکز محصولات بسیار بی کیفیت را با قیمت بالایی به فروش می رسانند. برای جلوگیری از خرید محصولات نامرغوب توصیه می کنیم که مراکز فروش مستقیم و بدون واسطه را انتخاب کنید.

مکان نصب عامل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال کناف کاری پشت تلویزیون با قیمت متفاوتی نسبت به دیگر قسمت های بنا صورت می گیرد. طرح پیشنهادی عامل دیگری است که در قیمت گذاری نقش کلیدی دارد. بی شک اگر قصد داشته باشید از طرح های بسیار پیچیده استفاده کنید باید مبلغ بیشتری را به نسبت طرح های ساده بپردازید. دستمزد نیروهای اجرا کننده و نوسانات بازار نیز عوامل موثر دیگر در تعیین قیمت اجرای این پوشش ها به حساب می آیند.

خرید آنلاین پانل های کناف

برای کناف کاری سقف و دیگر قسمت های ساختمان که با فوم صورت می گیرد تهیه محصولات درجه یک اهمیت بسیاری دارد. شما طبیعتاً قادر خواهید بود که در صورت تمایل به روش حضوری و غیرحضوری چنین تجهیزاتی را خریداری کنید. مزیت عمده تهیه این محصولات به صورت حضوری این است که امکان بررسی آن ها به صورت مستقیم وجود دارد. اما بی شک خرید آنلاین به متقاضیان بیشتر توصیه می شود و مزیت های بسیار زیادی تری را به همراه دارد. شما در خرید آنلاین با تنوع بسیار زیادی مواجه خواهید شد بنابراین می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین در این شیوه خرید معمولاً محصولات با قیمت بسیار مناسب تری به فروش می رسند. اما مهم است که شما یک مرکز انتخاب کنید که در زمینه فروش چنین تجهیزاتی فعالیت داشته باشد. شرکت پردیس کناف یکی از مراکز فروش آنلاین بوده که به پانل هایی با عملکرد بهتر مشغول است. این مجموعه شناخته شده در تولید گزینه های هر فرمتی، از کلاسیک تا سفارشی، تخصص دارد. همچنین این شرکت طیف گسترده ای از گزینه های مقاوم در برابر رطوبت را عرضه می کند. به تنوع سایه ها و اندازه ها توجه بیشتری کنید.

چرا خرید آنلاین برای تهیه تجهیزات کناف کاری با فوم بیشتر توصیه می شود؟

شما در خرید آنلاین با کیفیت بهتر، تنوع بسیار زیاد و قیمت مناسب تر مواجه خواهید شد بنابراین می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

کناف کاری با فوم در کجا مورد استفاده قرار می گیرد‍‌؟

می توان گفت تقریباً در همه جا در اتاق نشیمن، راهرو، آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

مزیت های کناف کاری با فوم چه هستند؟

مزیت های نصب این پوشش ها شامل زیبایی بصری، پایداری در ساخت و ساز عمرانی امنیت و عایق منحصر به فرد هستند.

قیمت کناف کاری با فوم چقدر است؟

این امر به طور کلی با در نظر گرفتن هزینه خرید پوشش های ساختمانی و دیگر تجهیزات و همچنین با توجه به دستمزد نیروهای کار تعیین می شود.

فوم پلی استایرن چیست؟

یک ماده مصنوعی است که از پلیمریزاسیون استایرن به دست می آید.

سخن پایانی

کناف کاری با فوم را می توان در بناهای بی شماری با کاربری های متفاوت مسکونی، اداری و غیره اجرا کرد. این شیوه اجرای این پوشش ساختمانی با سرعت بالایی صورت می گیرد و دوام فوق العاده ای دارد. توصیه می شود که برای افزایش استحکام و ماندگاری کناف کاری انواع مرغوب و درجه یک این پوشش ها آن ها را خریداری کنید. همچنین بهتر است که نیروهای متخصص کار اجرای این مصالح ساختمانی را انجام دهند تا زیبایی بصری و ماندگاری بیشتری داشته باشند. پردیس کناف این محصولات را با بهترین درجه کیفی به فروش می رساند شما می توانید از این مجموعه این مصالح ساختمانی را خریداری کنید و در صورت تمایل کار اجرا را نیز به آن ها بسپارید.